|
|
her er min m81-m82 |
Besvar
|
Side <12 |
| Forfatter | |
JesperU
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Besøg medlemmets hjemmeside
Føj til venneliste
Groupie
Medlem siden: 28 Nov 2008 Lokation: Måløv Online status: Offline Beskeder: 248 |
Citér Svar
Emne: her er min m81-m82Sendt: 09 Mar 2010 kl. 08:15 |
|
Rigtigt flotte billeder. Små runde stjerner helt ud til kanten og god farvebalance synes jeg.
Synes du at du vinder meget ved at køre relativt lange subs (10 min) fremfor 5 min? Giver det mindre støj i billedet?
--Jesper
|
|
![]() |
|
TommyF
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Milky Way
Medlem siden: 14 Sep 2008 Lokation: Brøndby Online status: Online Beskeder: 3408 |
Citér Svar
Sendt: 09 Mar 2010 kl. 00:06 |
|
Godt gået, der er flotte, må dog tillade mig at sige at selv ved Charlottenlund syntes jeg nu du har en dejlig himmel i forhold til mig
![]() Det er i hvert fald ikke meget man kan se i himmelbaggrunden, det har du udlignet fint. |
|
![]() |
|
teejay
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Groupie
Medlem siden: 08 Dec 2009 Lokation: Norge Online status: Online Beskeder: 156 |
Citér Svar
Sendt: 08 Mar 2010 kl. 23:42 |
|
Fantastiske bilder Morten
Jeg har også en GSO 200 f/6 og funderer på hva jeg mangler av udstyr til å kunne ta slike flotte bilder
Mvh
Tom
|
|
|
Mvh Tom
GSO/Dob 200/1200mm Canon EOS 450D Celestron NexImage |
|
![]() |
|
morten
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Senior Member
Medlem siden: 19 Jan 2009 Lokation: Charlottenlund Online status: Offline Beskeder: 831 |
Citér Svar
Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:40 |
|
Hej Nive,
Tak for din kommentar, subs er på 10 min. Mine støjberegninger viste jo at til himmelen i Liseleje er 10-20 min subs de bedste. Og nu har jeg (næsten) fået styr på montering og guiding så det kan lade sig gøre.
M
|
|
![]() |
|
morten
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Senior Member
Medlem siden: 19 Jan 2009 Lokation: Charlottenlund Online status: Offline Beskeder: 831 |
Citér Svar
Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:37 |
|
Her er et andet billede af de to som jeg tog med den tak fs60 jeg kom til at købe af michael stauning. Udover m81 og m82 kan man se ngc3077 og 2976.. Jeg havde en del besvær med flats,men det gik dog nogenlunde.. Farverne er dog ikke de bedste, sikkert fordi billedet er taget fra Charlottenlund, mens det andet er fra Liseleje, hvor der er møøørkt.
Redigeret af morten - 08 Mar 2010 kl. 22:38 |
|
![]() |
|
nive
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Senior Member
Medlem siden: 13 Sep 2008 Lokation: Mors Online status: Offline Beskeder: 646 |
Citér Svar
Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:16 |
|
Hej Morten Meget nydelig kendt par M81-82 meget gode detaljer god farve . Hvor lange subs bruger du ? og jeg kan se at det er med gso newton
|
|
|
NILS VEST
NEQ6Pro. GSO Newton´s 6"& 8". Canon 40D |
|
![]() |
|
morten
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Senior Member
Citér Svar
Sendt: 08 Mar 2010 kl. 21:52 |
|
Et lidt fortærsket motiv, men jeg vil alligevel vise hvad jeg fik ud af den flotte lørdag nat. Jeg er glad for at det lykkedes at få lidt af det røde med i m82 med et OSCC. GSO 200 f/5, orion starshoot pro. 3 timer![]() |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side <12 |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |