Astro-Forum Websted Astro-Forum Danmark Astro-Forum Sverige Astro-Forum Norge
Forum Hjem Forum Hjem > ASTRO-FORUM > ASTROFOTOS OG -TEGNINGER
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

her er min m81-m82

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
  Emne Søg Emne Søg  Emne-valg Emne-valg
JesperU Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Medlem siden: 28 Nov 2008
Lokation: Måløv
Online status: Offline
Beskeder: 248
  Citér JesperU Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: her er min m81-m82
    Sendt: 09 Mar 2010 kl. 08:15
Rigtigt flotte billeder. Små runde stjerner helt ud til kanten og god farvebalance synes jeg.Thumbs%20Up

Synes du at du vinder meget ved at køre relativt lange subs (10 min) fremfor 5 min? Giver det mindre støj i billedet?

--Jesper 
Til top
TommyF Vis Drop-Down
Milky Way
Milky Way

Medlem siden: 14 Sep 2008
Lokation: Brøndby
Online status: Online
Beskeder: 3408
  Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 00:06
Godt gået, der er flotte, må dog tillade mig at sige at selv ved Charlottenlund syntes jeg nu du har en dejlig himmel i forhold til mig Cool
Det er i hvert fald ikke meget man kan se i himmelbaggrunden, det har du udlignet fint.
Til top
teejay Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Medlem siden: 08 Dec 2009
Lokation: Norge
Online status: Online
Beskeder: 156
  Citér teejay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 23:42
Fantastiske bilder Morten Clap
Jeg har også en GSO 200 f/6 og funderer på hva jeg mangler av udstyr til å kunne ta slike flotte bilder

Mvh
Tom
Mvh Tom
GSO/Dob 200/1200mm
Canon EOS 450D
Celestron NexImage
Til top
morten Vis Drop-Down
Senior Member
Senior Member

Medlem siden: 19 Jan 2009
Lokation: Charlottenlund
Beskeder: 831
  Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:40
Hej Nive,
Tak for din kommentar, subs er på 10 min. Mine støjberegninger viste jo at til himmelen i Liseleje er 10-20 min subs de bedste. Og nu har jeg (næsten) fået styr på montering og guiding så det kan lade sig gøre.
M
Til top
morten Vis Drop-Down
Senior Member
Senior Member

Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:37

Her er et andet billede af de to som jeg tog med den tak fs60 jeg kom til at købe af michael stauning. Udover m81 og m82 kan man se ngc3077 og 2976.. Jeg havde en del besvær med flats,men det gik dog nogenlunde.. Farverne er dog ikke de bedste, sikkert fordi billedet er taget fra Charlottenlund, mens det andet er fra Liseleje, hvor der er møøørkt.

Redigeret af morten - 08 Mar 2010 kl. 22:38
Til top
nive Vis Drop-Down
Senior Member
Senior Member

Medlem siden: 13 Sep 2008
Lokation: Mors
Beskeder: 646
  Citér nive Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:16
Hej  Morten   Meget nydelig   kendt par  M81-82   meget gode detaljer god farve . Hvor lange subs bruger du ?   og jeg kan se at det er  med gso newton  Thumbs%20Up
NILS VEST

NEQ6Pro. GSO Newton´s 6"& 8". Canon 40D
Til top
morten Vis Drop-Down
Senior Member
Senior Member

Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 21:52

Et lidt fortærsket motiv, men jeg vil alligevel vise hvad jeg fik ud af den flotte lørdag nat. Jeg er glad for at det lykkedes at få lidt af det røde med i m82 med et OSCC.

GSO 200 f/5, orion starshoot pro. 3 timer

Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Vis Drop-Down

Copyright Astro-Forum - Delivered and customized by: QCode Your Developer