Astro-Forum Websted Astro-Forum Danmark Astro-Forum Sverige Astro-Forum Norge
Forum Hjem Forum Hjem > ASTRO-FORUM > ASTROFOTOS OG -TEGNINGER
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

M51- fra 8/3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
  Emne Søg Emne Søg  Emne-valg Emne-valg
kubach Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Medlem siden: 19 Sep 2008
Lokation: Næstved
Online status: Offline
Beskeder: 174
  Citér kubach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: M51- fra 8/3
    Sendt: 09 Mar 2010 kl. 18:44
FINN - JAClown
Mark Kubach

EQ6Pro-SW 10" newton, SW 80mm ST, Astro 80mm ED
Qcam5, Qcam8, Modded Canon 350d
Baader H-a, OIII, SII, Astronomik CLS

Til top
Finn Vis Drop-Down
Milky Way
Milky Way

Medlem siden: 13 Sep 2008
Lokation: Assens Vestfyn
Online status: Online
Beskeder: 1259
  Citér Finn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 18:16
Mark, bruger du CLS filtre på dit Qcam 8   7????
TAK 102, Wiliams 80, EQ6 Montering, Qcam 5, Qcam 2 pro og Canon 400d og en fandens masse ledninger
Til top
kubach Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Citér kubach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 18:08
UHC-S brugte jeg tidligere til tågerne og da det ikke virkede særligt godt til galaxer købte jeg et Astronomik CLS filter som er lidt bredere og virker fremragende som lysforurenings filter når jeg nu bor lige i udkanten af Næstved.
Mark Kubach

Til top
Michael Bertelsen Vis Drop-Down
Senior Member
Senior Member

Medlem siden: 17 Sep 2008
Lokation: Hillerød
Beskeder: 711
  Citér Michael Bertelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 17:53
Citat: kubach

Michael,

Jeg kan love dig at det er noget der giver en forskel hvis du modder dit DSLR. Jeg var vildt imponeret da jeg tog de første skud efter modningen.. Det blev så følsomt at det var pine død nødvendigt med et UHC-S eller CLS filter monteret..
Altså et kontrastfilter. Det bruger du permanent på dit Canon? Men da kun til tågerne ikke?
Nå, men moddes det skal det - hos visual service i Valby. Nu skal jeg bare lige ha´solgt min refraktor da jeg gerne vil ned under de 500mm

Mvh
Michael

Redigeret af Michael Bertelsen - 09 Mar 2010 kl. 17:54
science is a cold mistress..
Mvh Michael
Orion Optics Newton10" Qcam9C/Qcam5C, IN70ED, Lunatico guidescope60mm og dimser...
Til top
kubach Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Citér kubach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 17:01
Nive,

Det var meget stille i går aftes så PHD guiding havde det ikke så hårdt. Desuden står opstillingen også på en pæl (træ Confused ) i min have så der er ikke så meget der skal justeres når jeg sætter op.
Mark Kubach

Til top
Ginge Vis Drop-Down
Newbie
Newbie

Medlem siden: 23 Nov 2009
Beskeder: 62
  Citér Ginge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 16:57
Veldig flott Mark! Jeg lurer på om bildet kunne tålt litt mindre rødt, kanskje bak en stjernemaske? Ser det er en liten rød halo rundt stjernene. Flotte detaljer i galaksen!

Ginge
Til top
nive Vis Drop-Down
Senior Member
Senior Member

Lokation: Mors
Beskeder: 646
  Citér nive Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 16:52
Meget meget flot M51   .  Det er godt nok nogle  flotte runde stjerner med så lange subs .  Approve  Lækkert cam  QCAM 8
NILS VEST

NEQ6Pro. GSO Newton´s 6"& 8". Canon 40D
Til top
kubach Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Citér kubach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 16:52
Michael,

Jeg kan love dig at det er noget der giver en forskel hvis du modder dit DSLR. Jeg var vildt imponeret da jeg tog de første skud efter modningen.. Det blev så følsomt at det var pine død nødvendigt med et UHC-S eller CLS filter monteret..
Mark Kubach

Til top
kubach Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Citér kubach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 16:48

Tommy, Finn og Ginge,

Tak for kommentaren.

Finn, du har ret, det er ikke meget jeg har produceret på det sidste men nu prøver jeg da i det mindste.... Tak for info vedr. exponeringstider. Jeg havde på fornemmelsen at jeg ikke skulle meget over 10 min men havde lige brug for en konfirmation fra andre der har et QCAM8.

Her er en større version... http://cmkubach.dk/Astro/M51.jpg
Mark Kubach

Til top
Michael Bertelsen Vis Drop-Down
Senior Member
Senior Member

Medlem siden: 17 Sep 2008
Lokation: Hillerød
Beskeder: 711
  Citér Michael Bertelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 16:44
kANON M51 markThumbs%20Up

Jeg kan god se forskellen på dit og mit kamera - du får jo alle farverne med. Måske hvis jeg modder mit, at det ville hjælpe lidt på det. Meget meget flotThumbs%20Up

Mvh
Michael
science is a cold mistress..
Mvh Michael
Orion Optics Newton10" Qcam9C/Qcam5C, IN70ED, Lunatico guidescope60mm og dimser...
Til top
TommyF Vis Drop-Down
Milky Way
Milky Way

Medlem siden: 14 Sep 2008
Lokation: Brøndby
Beskeder: 3408
  Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 16:17
Super,, større link Thumbs%20Up
De der 10" er godt nok et par dejlige tubus i har, det ser godt ud Mark, det hele....
Til top
Finn Vis Drop-Down
Milky Way
Milky Way

Lokation: Assens Vestfyn
Beskeder: 1259
  Citér Finn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 16:12
Dejligt at se der er liv i dig Mark, også i dit udstyr. Tror da du har fundet fidusen med det Qcam 8 der, et ret godt billed med rigtig flodte farver, mangler måske lidt farve på stjernerne, nu når det er et farve cam. Personligt ligger jeg omkring de 10min og mange flere billeder, jeg hader at skrotte lange expo på grund af sateliter :-), og så jo mørkere himmel, jo bedre med det farve cam.
TAK 102, Wiliams 80, EQ6 Montering, Qcam 5, Qcam 2 pro og Canon 400d og en fandens masse ledninger
Til top
Ginge Vis Drop-Down
Newbie
Newbie

Medlem siden: 23 Nov 2009
Beskeder: 62
  Citér Ginge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 16:02
Superfint bilde Mark! Har du link til større versjon?

mvh Ginge
Til top
kubach Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Citér kubach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 15:19

Hej,

Jeg fik endelig lavet et billede med mit QCAM8.
4*20 min SW 10"
Det skal dog til lige tilføjes at det er Heine der har lavet billedbehandlingen efter jeg gav op.  Embarrassed   Her kan man se hvor vigtigt det er at man jævnligt roder med billedbehandling da man ellers glemmer de tricks man tidligere har lært.....

Jeg prøvede først et test skud på 30 min imod M78 som ikke blev til noget. Herefter gik jeg tilbage til en gammel kending for at sammenligne med billeder taget med mit DSLR.
Jeg er ved at finde ud af hvor lange exponeringer jeg skal tage med mit QCAM for at have fornuftig data til billedbehandlingen. Den foreløbige konklution er at der skal ikke exponeres længere end 15 min. Er der nogen der erfaring mht. exponeringstider på QCAM8??

Mark Kubach

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Vis Drop-Down

Copyright Astro-Forum - Delivered and customized by: QCode Your Developer