|
|
M51- fra 8/3 |
Besvar
|
| Forfatter | |
kubach
Groupie
Medlem siden: 19 Sep 2008 Lokation: Næstved Online status: Offline Beskeder: 174 |
Citér Svar
Emne: M51- fra 8/3Sendt: 09 Mar 2010 kl. 18:44 |
|
FINN - JA
|
|
|
Mark Kubach
EQ6Pro-SW 10" newton, SW 80mm ST, Astro 80mm ED Qcam5, Qcam8, Modded Canon 350d Baader H-a, OIII, SII, Astronomik CLS |
|
![]() |
|
Finn
Milky Way
Medlem siden: 13 Sep 2008 Lokation: Assens Vestfyn Online status: Online Beskeder: 1260 |
Citér Svar
Sendt: 09 Mar 2010 kl. 18:16 |
|
Mark, bruger du CLS filtre på dit Qcam 8 7????
|
|
|
TAK 102, Wiliams 80, EQ6 Montering, Qcam 5, Qcam 2 pro og Canon 400d og en fandens masse ledninger
|
|
![]() |
|
kubach
Groupie
Medlem siden: 19 Sep 2008 Lokation: Næstved Online status: Offline Beskeder: 174 |
Citér Svar
Sendt: 09 Mar 2010 kl. 18:08 |
|
UHC-S brugte jeg tidligere til tågerne og da det ikke virkede særligt godt til galaxer købte jeg et Astronomik CLS filter som er lidt bredere og virker fremragende som lysforurenings filter når jeg nu bor lige i udkanten af Næstved.
|
|
|
Mark Kubach
EQ6Pro-SW 10" newton, SW 80mm ST, Astro 80mm ED Qcam5, Qcam8, Modded Canon 350d Baader H-a, OIII, SII, Astronomik CLS |
|
![]() |
|
Michael Bertelsen
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Besøg medlemmets hjemmeside
Føj til venneliste
Senior Member
Medlem siden: 17 Sep 2008 Lokation: Hillerød Online status: Online Beskeder: 712 |
Citér Svar
Sendt: 09 Mar 2010 kl. 17:53 |
Nå, men moddes det skal det - hos visual service i Valby. Nu skal jeg bare lige ha´solgt min refraktor da jeg gerne vil ned under de 500mm
Mvh
Michael Redigeret af Michael Bertelsen - 09 Mar 2010 kl. 17:54 |
|
|
science is a cold mistress..
Mvh Michael Orion Optics Newton10" Qcam9C/Qcam5C, IN70ED, Lunatico guidescope60mm og dimser... |
|
![]() |
|
kubach
Groupie
Citér Svar
Sendt: 09 Mar 2010 kl. 17:01 |
|
Nive,
Det var meget stille i går aftes så PHD guiding havde det ikke så hårdt. Desuden står opstillingen også på en pæl (træ
|
|
|
Mark Kubach
|
![]() |
|
Ginge
Newbie
Medlem siden: 23 Nov 2009 Online status: Offline Beskeder: 62 |
Citér Svar
Sendt: 09 Mar 2010 kl. 16:57 |
|
Veldig flott Mark! Jeg lurer på om bildet kunne tålt litt mindre rødt, kanskje bak en stjernemaske? Ser det er en liten rød halo rundt stjernene. Flotte detaljer i galaksen!
Ginge |
|
![]() |
|
nive
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Senior Member
Medlem siden: 13 Sep 2008 Lokation: Mors Online status: Offline Beskeder: 646 |
Citér Svar
Sendt: 09 Mar 2010 kl. 16:52 |
|
Meget meget flot M51 . Det er godt nok nogle flotte runde stjerner med så lange subs .
|
|
|
NILS VEST
NEQ6Pro. GSO Newton´s 6"& 8". Canon 40D |
|
![]() |
|
kubach
Groupie
Citér Svar
Sendt: 09 Mar 2010 kl. 16:52 |
|
Michael,
Jeg kan love dig at det er noget der giver en forskel hvis du modder dit DSLR. Jeg var vildt imponeret da jeg tog de første skud efter modningen.. Det blev så følsomt at det var pine død nødvendigt med et UHC-S eller CLS filter monteret..
|
|
|
Mark Kubach
|
![]() |
|
kubach
Groupie
Citér Svar
Sendt: 09 Mar 2010 kl. 16:48 |
|
Tommy, Finn og Ginge, Tak for kommentaren.
Finn, du har ret, det er ikke meget jeg har produceret på det sidste men nu prøver jeg da i det mindste.... Tak for info vedr. exponeringstider. Jeg havde på fornemmelsen at jeg ikke skulle meget over 10 min men havde lige brug for en konfirmation fra andre der har et QCAM8.
Her er en større version... http://cmkubach.dk/Astro/M51.jpg
|
|
|
Mark Kubach
|
![]() |
|
Michael Bertelsen
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Senior Member
Medlem siden: 17 Sep 2008 Lokation: Hillerød Online status: Online Beskeder: 712 |
Citér Svar
Sendt: 09 Mar 2010 kl. 16:44 |
|
kANON M51 mark
Jeg kan god se forskellen på dit og mit kamera - du får jo alle farverne med. Måske hvis jeg modder mit, at det ville hjælpe lidt på det. Meget meget flot
Mvh
Michael
|
|
|
science is a cold mistress..
Mvh Michael Orion Optics Newton10" Qcam9C/Qcam5C, IN70ED, Lunatico guidescope60mm og dimser... |
|
![]() |
|
TommyF
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Milky Way
Medlem siden: 14 Sep 2008 Lokation: Brøndby Online status: Offline Beskeder: 3408 |
Citér Svar
Sendt: 09 Mar 2010 kl. 16:17 |
|
Super,, større link
![]() De der 10" er godt nok et par dejlige tubus i har, det ser godt ud Mark, det hele.... |
|
![]() |
|
Finn
Milky Way
Medlem siden: 13 Sep 2008 Lokation: Assens Vestfyn Online status: Online Beskeder: 1260 |
Citér Svar
Sendt: 09 Mar 2010 kl. 16:12 |
|
Dejligt at se der er liv i dig Mark, også i dit udstyr. Tror da du har fundet fidusen med det Qcam 8 der, et ret godt billed med rigtig flodte farver, mangler måske lidt farve på stjernerne, nu når det er et farve cam. Personligt ligger jeg omkring de 10min og mange flere billeder, jeg hader at skrotte lange expo på grund af sateliter :-), og så jo mørkere himmel, jo bedre med det farve cam.
|
|
|
TAK 102, Wiliams 80, EQ6 Montering, Qcam 5, Qcam 2 pro og Canon 400d og en fandens masse ledninger
|
|
![]() |
|
Ginge
Newbie
Medlem siden: 23 Nov 2009 Online status: Offline Beskeder: 62 |
Citér Svar
Sendt: 09 Mar 2010 kl. 16:02 |
|
Superfint bilde Mark! Har du link til større versjon?
mvh Ginge |
|
![]() |
|
kubach
Groupie
Citér Svar
Sendt: 09 Mar 2010 kl. 15:19 |
|
Hej, Jeg fik endelig lavet et billede med mit QCAM8.
4*20 min SW 10"
Det skal dog til lige tilføjes at det er Heine der har lavet billedbehandlingen efter jeg gav op.
Jeg prøvede først et test skud på 30 min imod M78 som ikke blev til noget. Herefter gik jeg tilbage til en gammel kending for at sammenligne med billeder taget med mit DSLR.
Jeg er ved at finde ud af hvor lange exponeringer jeg skal tage med mit QCAM for at have fornuftig data til billedbehandlingen. Den foreløbige konklution er at der skal ikke exponeres længere end 15 min. Er der nogen der erfaring mht. exponeringstider på QCAM8??
![]() |
|
|
Mark Kubach
|
![]() |
|
Besvar
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |