|
|
Rosetten med GSO 200 f/6 or orion ssp |
Besvar
|
Side <1234> |
| Forfatter | |
mogens
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Besøg medlemmets hjemmeside
Føj til venneliste
Senior Member
Medlem siden: 18 Sep 2008 Lokation: Aalborg Online status: Offline Beskeder: 626 |
Citér Svar
Emne: Rosetten med GSO 200 f/6 or orion sspSendt: 10 Mar 2010 kl. 19:29 |
|
OK. Hvis man kan lide laksefarven, så er det en smagssag
|
|
![]() |
|
morten
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Senior Member
Medlem siden: 19 Jan 2009 Lokation: Charlottenlund Online status: Offline Beskeder: 831 |
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 19:24 |
|
Jeg troede faktisk der skulle være lidt laksefarve over den...
Har du også splittet den i en LRBG?
Findes der en måde hvor man kan få f.eks. the sky eller stellarium til at vise g2v stjernerne?
|
|
![]() |
|
mogens
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Senior Member
Medlem siden: 18 Sep 2008 Lokation: Aalborg Online status: Offline Beskeder: 626 |
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 18:52 |
|
Hej Morten
Gode frames du fik taget på denne klare nat.-Nu er det mest planeter jeg har beskæftiget mig med på det sidste, men jeg forsøgte mig lige med din Rosette.
Det man skal passe på med efter min mening er at den røde farve ikke går over i noget laksefarvet.Men rød er den tåge da
![]() |
|
![]() |
|
MStauning
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Admin Group
Medlem siden: 13 Sep 2008 Lokation: Holbaek Online status: Offline Beskeder: 4425 |
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 18:15 |
|
Erh - jo:
Først farverne da de er trimmet ingen jeg lavede en falsk lum.
I Maxim under color - Color Balance, sæt background til auto. Tryk på en stjerne der skal være hvid (en G2V, eller noget der kommer tæt på). Her er brugt en stjerne fra dit M81/M82 billede - værdierne burde være tæt på det samme. Kom frem til:
Rød 69%
Grøn 113,5%
Blå 117,5%.
Så oprettede jeg et kopi af billedet, som jeg lavede om til mono 16bit, og gemte som en FIT. Den blev så åbnet i CCDSharp, og kørt blidt igemmen (2 iterations) og gemt igen.
Ovre i MaxIm blev farve billedet så spilttet op i RGB lag, så jeg havde 4 mono billeder.
De blev så sat sammen som et LRGB, hævede dog R med 0,2% igen. Så under filter, fandt en passe baggrund og mellemgrund i DDP. Gemme som JPG og det var det.
|
|
|
Hilsen
Michael. _____________________________________________ En montering, et kamera, og to teleskoper |
|
![]() |
|
morten
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Senior Member
Medlem siden: 19 Jan 2009 Lokation: Charlottenlund Online status: Offline Beskeder: 831 |
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 17:56 |
|
Det er rigtigt godt Michael, Hvordan fik du stjernerne så små og så fin farvebalance.
M
|
|
![]() |
|
MStauning
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Admin Group
Medlem siden: 13 Sep 2008 Lokation: Holbaek Online status: Offline Beskeder: 4425 |
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 17:39 |
|
Sådan her skulle det være...
Har også forsøgt mig, og holdt mig til MaxIm og CCDsharp:
![]() Link til fuld opløsnng 4mb: http://www.flight.dk/astro/upload/Michael_Stauning/Lege_Mappe/Copy%20of%20NGC2244_newt_flats_and_darks_mono_Sharp-LRGB.jpg Redigeret af MStauning - 10 Mar 2010 kl. 17:48 |
|
|
Hilsen
Michael. _____________________________________________ En montering, et kamera, og to teleskoper |
|
![]() |
|
morten
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Senior Member
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 15:46 |
|
tak kim, det trick kendte jeg ikke, også tak til dig Niels fordi du arbejdede med data.
M
|
|
![]() |
|
nive
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Senior Member
Medlem siden: 13 Sep 2008 Lokation: Mors Online status: Offline Beskeder: 646 |
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 15:43 |
|
Hej Morten . Med tak for lån for du en behandling fra mig . Lidt JPG fnidder flottere i PS-Tiff.
|
|
|
NILS VEST
NEQ6Pro. GSO Newton´s 6"& 8". Canon 40D |
|
![]() |
|
k_holst
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Senior Member
Medlem siden: 09 Sep 2008 Lokation: Ebberup, Assens Online status: Offline Beskeder: 873 |
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 15:21 |
|
Flot optagelse Morten
Jeg synes det er sjovt at se forskellige bud på behandling af de samme data.
Jeg kan se at der er en enkelt frame der ligge lidt højere end de andre, så der er en stribe i bunden hvor der mangler lidt data. Jeg vil foreslå at croppe billedet så skæve kanter skæres væk på et tidligt tidspunkt i behandlingen. Der er flere funktioner, som f.eks. DDP i Maxim, der prøver på at udligne bagrunden og dermed gør hele billedet ringere pga. den lille "grimme" kant.
|
|
|
Mvh. Kim.
WO Megrez 110 ED, WO 66 SD, TS 8" Newton SkyWatcher EQ6 Pro Meade DSI Pro III, Qcam 5 mono |
|
![]() |
|
Mogens B
Senior Member
Medlem siden: 09 Dec 2008 Lokation: Gilleleje Online status: Offline Beskeder: 564 |
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 15:05 |
|
Øøh, jeg mente bare, at med 7 forskellige forslag til det samme billede blir jeg lidt forvirret :-). Jeg synes stadig, at Mortens første udgave er super og det bedste med mest glød og farve på stjernerne.
|
|
|
Hilsen
Mogens B. |
|
![]() |
|
morten
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Senior Member
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 14:59 |
|
OK
|
|
![]() |
|
Mogens B
Senior Member
Medlem siden: 09 Dec 2008 Lokation: Gilleleje Online status: Offline Beskeder: 564 |
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 14:55 |
|
|
|
|
Hilsen
Mogens B. |
|
![]() |
|
Ginge
Newbie
Medlem siden: 23 Nov 2009 Online status: Offline Beskeder: 62 |
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 14:43 |
|
Jeg holder nok en knapp på Rigos siste versjon. Din ser ut til å være klippet i den mørke enden av histogrammet Morten.
|
|
![]() |
|
morten
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Senior Member
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 14:43 |
|
OK så strækker jeg den lidt mere. Tak til Ginge for tricket om local contrast enhancement, som jeg har forsøgt mig med.
|
|
![]() |
|
www.rigorigo.dk
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Milky Way
Medlem siden: 13 Sep 2008 Lokation: Odense C Online status: Offline Beskeder: 2776 |
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 14:38 |
|
godt nok mørkt Morten syndes jeg
|
|
|
Mvh.
Rigo Takahashi TSA102S SW10" Newton ED80PRO EQ6PRO Atik 314L monocam TrueTeck Filterwheel 8p Astrodon gen2 L R G B HA OIII SII 60mm Guidescope Qcam5 Guidemaster Maxim Deepskystacker |
|
![]() |
|
www.rigorigo.dk
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Milky Way
Medlem siden: 13 Sep 2008 Lokation: Odense C Online status: Offline Beskeder: 2776 |
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 14:37 |
|
en til, lidt minder anden tone
![]() |
|
|
Mvh.
Rigo Takahashi TSA102S SW10" Newton ED80PRO EQ6PRO Atik 314L monocam TrueTeck Filterwheel 8p Astrodon gen2 L R G B HA OIII SII 60mm Guidescope Qcam5 Guidemaster Maxim Deepskystacker |
|
![]() |
|
morten
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Senior Member
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 14:30 |
|
Tak Rigo, den er god, men måske stadig med lidt af det røde farvestik, der generer mig.
Jeg har nu forsøgt mig med at glatte lidt ud under en vis luminans, derved mistes lidt af kontrasten i støvet, men selve tågen ser mere glat og lækker ud trods at den er strukket så meget.
![]() |
|
![]() |
|
kubach
Groupie
Medlem siden: 19 Sep 2008 Lokation: Næstved Online status: Offline Beskeder: 174 |
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 14:20 |
|
Rigo, Den blev flot |
|
|
Mark Kubach
EQ6Pro-SW 10" newton, SW 80mm ST, Astro 80mm ED Qcam5, Qcam8, Modded Canon 350d Baader H-a, OIII, SII, Astronomik CLS |
|
![]() |
|
www.rigorigo.dk
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Milky Way
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 14:17 |
|
hvis den lige bliver 20% minder ses støjen ikke så meget, men nu fik den lidt stor
|
|
|
Mvh.
|
![]() |
|
www.rigorigo.dk
Medlems profil
Send privat besked
Find medlemmets indlæg
Føj til venneliste
Milky Way
Citér Svar
Sendt: 10 Mar 2010 kl. 14:10 |
|
Her er min quick version
![]() |
|
|
Mvh.
|
![]() |
|
Besvar
|
Side <1234> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |