Astro-Forum Websted Astro-Forum Danmark Astro-Forum Sverige Astro-Forum Norge
Forum Hjem Forum Hjem > ASTRO-FORUM > ASTROFOTOS OG -TEGNINGER
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lys forurening

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne-valg Emne-valg
TommyF Vis Drop-Down
Milky Way
Milky Way

Medlem siden: 14 Sep 2008
Lokation: Brøndby
Online status: Offline
Beskeder: 3182
  Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lys forurening
    Sendt: 09 Mar 2010 kl. 19:56
Af klasse 1.  Er lidt irreterende, bor lige i et midt motorvejs krydsfelter, NKT området, Brøndby stadium osv...

Check min Rosette fra i nat, 15x2min i Color, flats darks bias og det hele LOL hva' kan man gøre

Til top
Wieben Vis Drop-Down
Senior Member
Senior Member

Medlem siden: 19 Sep 2008
Lokation: Danmark
Beskeder: 693
  Citér Wieben Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 20:25
Hej Tommy,

Mission impossible. Du kender løsningen......Maglesø, Avnø.....eller bare ud på landet
Mvh Heine
Skywatcher 254, Eq6Pro, Nikon D700,Baader MPCC, Skywatcher Startravel 80, Orion SSAG.
Mine billeder http://www.flickr.com/photos/8809281@N02/
Til top
TommyF Vis Drop-Down
Milky Way
Milky Way

Medlem siden: 14 Sep 2008
Lokation: Brøndby
Beskeder: 3182
  Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 22:00
Jo da Cool  men det er da meget sjovt at se hvor kraftig forureningen er her, tror den er være end i KBH, men ja, det er nu 9 måneder siden jeg har været ude med udstyret, kun lige lidt fra altanen, men ryggen har været dum, har fået resultatet fra skanning, nederst bruskslidt væk og en mindre brækket knogle i ryggen, så det passer skidt med at skulle slæbe alt udstyret ned fra 1 sal.
Men med lidt forsigtighed skulle det kunne lade sig gøre.
Til top
Mr. Mox Vis Drop-Down
Senior Member
Senior Member

Medlem siden: 13 Sep 2008
Beskeder: 659
  Citér Mr. Mox Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 23:10
Jeg synes det ligner falsk lys mere end skyglow. Måske kan du skærme af?
Jacob Schultz

Klik på logoet for at besøge galleriet og webshoppen.
Til top
Bjørn T. Jønsson Vis Drop-Down
Milky Way
Milky Way

Medlem siden: 15 Feb 2009
Lokation: Dokka, Norge
Beskeder: 1832
  Citér Bjørn T. Jønsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 23:14
Citat: TommyF

hva' kan man gøre

Den episoden af Simpsons som gik her på TV i dag havde samme problem.  Jeg så dessverre kun slutten, men de løste lysforurensningsproblemet ved å overbelaste kernekraftverket der Bart jobber, slik at alle udelyspærer eksploderede!  LOL

Men om du taler lidt med Ginge fra Holmlia i Oslo, der har gode erfaringer med smalbåndsfiltre?  Han siger det løser sig med dem - og bilderne hans beviser jo osse det.  Utrolige billeder.

Redigeret af Bjørn T. Jønsson - 09 Mar 2010 kl. 23:25
Bjørn @ 60°49'54"N, 09°46'55"Ø, 298 moh.

Meade 6" Newton f/5, LXD75
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Vis Drop-Down

Copyright Astro-Forum - Delivered and customized by: QCode Your Developer