Astro-Forum Websted Astro-Forum Danmark Astro-Forum Sverige Astro-Forum Norge
Forum Hjem Forum Hjem > ASTRO-FORUM > OFF TOPIC
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Red light maling test

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne-valg Emne-valg
Bobo Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Medlem siden: 14 Sep 2008
Lokation: Struer
Online status: Offline
Beskeder: 258
  Citér Bobo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Red light maling test
    Sendt: 29 Jul 2010 kl. 00:37
Hej med jer. Jeg faldt over sådan en dåse lygte spray oppe ved T- Hansen, og tænkte om det ikke kunne bruges til noget mere fornuftigt Wink 

Så min nyindkøbte underskab's lampe med censor  fra Lidl blev første "offer". Jeg afmonterede glasset og malede dem en 5-6 gange.

De 20w pærer der var med blev skiftet ud til 5w, så de ikke brænder malingen af, og afgiver for meget varme. 

Og sådan ser det så ud i mørke (nede i obs Wink )
Så nu får skotlamperne og mine væglamper lige en tur, så de er klar til sæson'en.
Malingen koster 69kr, ca det samme som 'En rød energipære. Så skulle det vise sig at brænde af med tiden, koster det jo ikke alverden at give dem en tur til Smile

Redigeret af Bobo - 29 Jul 2010 kl. 00:39
Til top
Holm Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Medlem siden: 17 Sep 2008
Lokation: Randers
Beskeder: 313
  Citér Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 08:52
Fed idé Bobo - den skal helt klart prøves..!
Celestron C8, Skywatcher 80mm Guideskop, Alccd-5, HEQ5-Pro, Canon EOS450D
Til top
Mejer Vis Drop-Down
Milky Way
Milky Way

Medlem siden: 20 Sep 2008
Beskeder: 1079
  Citér Mejer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 09:05
Super BoboThumbs%20Up

Jeg har 12 lamper i observatoriet, som jeg ville have lavet nye røde glas til. Men det der ser meget meget billigere ud.

Super, super, superClap
www.mizar-observatorium.dk
Til top
Mejer Vis Drop-Down
Milky Way
Milky Way

Citér Mejer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 09:16
Har bestilt så meget nu, at soveværelseslampen også kan få en omgang.
Til top
Karsten Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Medlem siden: 02 Nov 2008
Lokation: Årre
Beskeder: 133
  Citér Karsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 11:23
Det var sgu da smart.. Shocked Det ser godt ud - stemningsfuldt... Der er lidt Red light district over det Big%20smile
Til top
Bobo Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Citér Bobo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 12:31
Ja det er ikk helt tosset. Man kunne jo evt udvide "distriktet" ved at give de nærmeste gadelamper en tur også Wink
Til top
Holm Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Medlem siden: 17 Sep 2008
Lokation: Randers
Beskeder: 313
  Citér Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 12:58
Du blir' jo ved med at komme med de fede ideer....er der simpelthen sommerferien som har fået hjernen i spind...

Seriøst; det kunne være interssant at vide om malingen kan holde til varmen fra pærene..er det halogenlamper du har i skinnen fra Lidl..??

Redigeret af Holm - 29 Jul 2010 kl. 13:01
Celestron C8, Skywatcher 80mm Guideskop, Alccd-5, HEQ5-Pro, Canon EOS450D
Til top
Bobo Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Citér Bobo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 14:06
Ja der er gået ferie i den Tongue De standard  G4 pærer på 20v gav lige rigelig varme fra sig, så det passede lige med at Løvbjerg har 3 stk 5w for 5kr! Lampen er i denne uges tilbudsavis på side 20-21 http://www.minreklame.dk/tilbudsavis/lidl/p/m/
Til top
TommyF Vis Drop-Down
Milky Way
Milky Way

Lokation: Brøndby
Beskeder: 3376
  Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 16:15
Lavede også den fidus på min 12v energipack så jeg kunne bruge den lampe i marken, malingen holdte, men den duftede dog rimeligt meget af varm maling...
Til top
Bobo Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Citér Bobo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 21:05
Hey Tommy. Jeg kan godt blive lidt bekymret for dig når du skriver at malingen "duftede"Wink 
Ser du ofte stjerner om dagen? Tongue
Til top
TommyF Vis Drop-Down
Milky Way
Milky Way

Lokation: Brøndby
Beskeder: 3376
  Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 23:18
Hele døgnet, dog mest på jobbet Approve
Til top
Palle B. Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Medlem siden: 15 Nov 2008
Lokation: Jægerspris
Beskeder: 298
  Citér Palle B. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2010 kl. 22:52
   Smart og godt tænkt, har lige købt en i den lokale Thansen.
og har nu tryllet en 20 kroners LED lomme lygte fra netto om til en

Red light Astro flash light.   
Hilsen Fra
Palle B.

Efterhånden en del isenkram
Til top
2mas Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Medlem siden: 07 Maj 2009
Lokation: Vipperød
Beskeder: 457
  Citér 2mas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2010 kl. 23:09
Tror ski da osse at jeg skal forbi THansen efter sådan en dåse maling.
Super godt tip.
Så kører det for os
Mvh.
2mas

Really honey, its not gonna cost that much ;)
Til top
ninnato Vis Drop-Down
Newbie
Newbie

Medlem siden: 20 Jul 2010
Beskeder: 7
  Citér ninnato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2010 kl. 11:58

Nej, nu må du stoppe med dine gode idéer – man får jo lyst til at klø på hele tiden – og det er jo sommerferie!!

Det ser godt nok flot ud – det må jeg prøve – jeg slapper lige af en dag eller halvanden først.

Til top
Mejer Vis Drop-Down
Milky Way
Milky Way

Citér Mejer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 20:05

Hey Bobo.

Jeg har malet halvdelen af lamperne (11 stk) i observatoriet røde nu, med den maling du har foreslået. Der står på spraydåsen, at det maks kan tåle 50 grader. Jeg har 10Watt i, men de er lysdæmpet en del. Så tror ikke der bliver problemer. Det endte med et rigtig fint resultat,Thumbs%20Up
Til top
Bobo Vis Drop-Down
Groupie
Groupie

Citér Bobo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2010 kl. 11:40
Hej alle Smile Super at i kan bruge det. Er lige hjemvendt fra ferie, så har ikke fået testet flere lamper. Hmmm.. Mejer altså.. Det med de 50 max grader, det står der jo på alle spraydåser Tongue Men mon ikke det går alligevel.
Til top
Andreas Vis Drop-Down
Admin Group
Admin Group

Medlem siden: 04 Nov 2008
Lokation: Sæby
Beskeder: 362
  Citér Andreas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2010 kl. 15:31
god ide, det må jeg vist også prøve når jeg kommer hjem fra ferie.
Andreas
SW HEQ5 Pro, SW ED100 Pro, SW SK705, Celestron SLT 130
Taarning Astronomy
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Vis Drop-Down

Copyright Astro-Forum - Delivered and customized by: QCode Your Developer